Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

02 juli 2022

En gång i tiden var jag stortwittrare - nu börjar jag om

Svartvit flugsnappare
 För 13 år sedan började jag med Twitter. Det var ganska nytt då och jag hoppade snabbt på. På den tiden var det bara text. Jag fick många nya vänner och blev helt uppslukad av att twittra. Med 2800 tweets på bara ett halvår blev det nära ett missbruk. 

En blogg och twitterkompis tipsade mig om att Facebook kanske skulle passa bättre med tanke på mitt bildintresse. Sagt och gjort, jag började med trevande försök på Facebook. Men det kom att ta lång tid att hitta formen där. En dag kände jag att det myckna Twittrandet hade blivit alldeles för intensivt och slutade tvärt från en dag till en annan. 

Nu försöker jag med Twitter igen. Mycket bra har hänt på den plattformen när det gäller visning av bilder. Twitter har också en klart bättre bildvisning än det populära Instagram, där stillbilderna har sett sina bästa dagar. Runt om i världen börjar allt fler fotografer söka sig till Twitter för att kunna visa sina bilder på ett bra sätt. Nu hoppas jag att fler svenska fotografer hoppar på. 

På Twitter @MatsLindfors 

Varmt välkommen att hänga på!


ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...