Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

03 juni 2021

Äntligen en ganska suddig bild på en silvertärna

 Började tröttna på att fotografera skarpa bilder på flygande silvertärnor. Tyckte att något gick förlorat. Det är ju fart och rörelse hela tiden när dom flyger och söker efter föda. Så jag började att fotografera med allt längre slutartider till det började se riktigt suddigt ut. Det blev många många bilder tagna som blev helkassa för allt går ju snabbt när dom kommer framför mig på låg höjd. Det här är den bild som jag gillar bäst från mitt första försök. Jag kommer att fortsätta att fotografera ganska suddiga bilder på flygande fåglar. Var så säker. Detta gav mersmak. 

Silvertärna söker föda
Silvertärna söker efter föda i Stockholms skärgård

Se gärna fler av mina bilder i Stockholms skärgård i albumet Djur och fåglar.

Alla bilder där går att beställa som fotokonst på högkvalitativa fotoprintar. Jag har över tjugo års erfarenhet av att sälja printar som fotokonst. Drev ett eget galleri med min fotokonst på Södermalm I Stockholm i dryga sju år. Bilderna går att finna hela Sverige och i flera av världens länder.

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...