Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

22 februari 2021

Ett nytt bildspel om skärgården har kommit till världen

Inspirationen rann till redan innan jag hann kliva ur sängen i lördags morse. Jag hade tittat på Youtube på plattan och fått inspiration till att försöka mig på att göra ett nytt bildspel. Det var hela tretton år sedan sist. Då gjorde jag ett bildspel till Inter Ikea. Dom skulle visa det för sina medarbetare världen över. Ikea var en mycket bra kund att jobba med. Sedan lade jag ut delen om Stockholms sommarskärgård från bildspelet på Youtube och det har till dags dato fått över 16.000 visningar. Inte illa alls. 

Så nu tyckte jag det var dags att göra ett nytt bildspel. Och nu kunde man göra det i HD och få helt annan bildkvalitet än för tretton år sedan. Jag ville försöka göra ett lugnt och meditativt bildspel. Där känslan är det viktigaste. Med långa visningstider för varje bild och med bara några få bilder totalt. Raka motsatsen till det frenetiska bildsprutandet som sköljer över oss så fort vi kommer i kontakt med en bildskärm. 

Många natur och landskapsfotografer gör filmer på Youtube om hur de tänker när de fotograferar och om deras teknik och så. Men jag ville istället bara visa mina bilder. Att bilderna skulle få tala utan prat. 

Varsågod! Njut av Stockholms fantastiskt vackra ytterskärgård. Visningen kan börja. 

Nu finns mitt nya bildspel att se på Youtube. Det heter "Dagar på Stora-Nassa i Stockholms skärgård"




ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...