Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

12 december 2020

Glädjen av ett ljust rum i mörkret

 Har en underbar tid där jag vistas i mitt ljusa rum (Lightroom - bildredigeringsprogram i datorn) i den annars eviga mörka dystra regniga omgivningen. Hittar bilder från tiden då jag började att fotografera digitalt. Bilder som jag inte har hunnit med att se på länge. Hittar verkliga totalt bortglömda bildpärlor som togs för femton år sedan. Allt till tonerna av mycket bra musik som Spotify hjälper mig att hitta. Albumet Docks - av Amanda Bergman ät helt underbart bra. 

Låter mig tjusas av isens skönhet i på en skärgårdsfjärd vid Tyresö-Breviks sydligaste udde. Jag var där i mars 2005. Det började att bli vår och fantastiska mönster framträdde på isen. 

Det gäller att göra det bästa av de mörka vinterdagarna. 



ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...