Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

03 augusti 2020

Stopp stanna och fotografera mig sa älgen

Det började att skymma och en snabb tur till havet lockade. Tänkte ta mig längre ut på halvön bara. Ingen längre tripp än så. Men jag kom bara 500 meter. Där stod en älg och mumsade på äpplen. Jag stannade till och tog några bilder. Kamerans klickande störde nog älgen och den gick iväg snett bortåt. Jag tog mig en bit framåt och väntade en stund. Och dröm om min förvåning när älgen vände och kom och började att äta på en stor björk rakt framför mig. Den här gången stördes den inte av kamerans klickande utan poserade  hur länge som helst. Jag fick mina bilder, tackade älgen och drog vidare mot havet. Och älgen stod kvar och mumsade.

Se gärna fler av mina svartvita bilder i albumet Skärgården i svartvitt på min hemsida. De flesta går att beställa som fotokonst, på fotoprintar och canvas.


Älg vid stor björk svartvitt

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...