Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

27 juli 2020

Studie av dramatiskt mörkt bymoln på Öland

Är man vid havet så kan man få se och uppleva väldigt snabba och dramatiska väderväxlingar. För några år sedan var jag och E på Kapelludden på Ölands östra sida. Söderut längs med kusten så började molnen hastigt att torna upp sig på ett högst dramatiskt sätt och vinden ökade snabbt till kulingstyrka. Det var ett fantastisk storslaget skådespel att få uppleva. Men dom som blev drabbade av det någon kilometer bort tyckte nog inte det.

Ovädret var på rätt avstånd och hade rätt storlek för att nästan i sin helhet kunna fångas på bild. Det blev en högst dramatisk bild som påminner lite om William Turners landskapsmåleri i början av 1800-talet, tycker jag. Och molen var formade lite som penseldrag. Troligen min mest lyckade ovädersbild.

Se gärna fler Ölandsbilder i albumet Ölands kust och landskap på min hemsida. De flesta går att beställa som fotokonst, på fotoprintar och canvas.


Mörkt åskmoln vid Ölands kust

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...