Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

14 juni 2018

Vilda vyer behöver inte vara långt borta

Det speciella kvällsljuset fick mig att se det som jag i så många år missat att se. Hur många gånger under mina trettiosju år som boende på Brevikshalvön har jag inte gått förbi detta klippavsnitt, utan att riktigt se det. Och inte blev det bättre av att jag alltid hade tankarna på den vackra fjärden som ligger sjuttio meter bort.

Men denna gång fick den branta klippväggen mig att tappa andan. Jag riktade kameran mot det och tog några bilder. Men jag trodde inte att den mäktiga vilda känslan av klippväggen skulle gå att fånga på bild. Vilken tur att jag hade fel. Så här pass vilda och röriga motiv är det väldigt svårt att få till en bra fungerande komposition på. Men den här gången tycker jag att det lyckades riktigt bra.

Klippavsnittet ligger inom det nybildade Klövbergets naturreservat i Tyresö kommun. Bara 30 minuter med bil från Stockholms centrum.

Se mer fotokonst från mitt vackra vilda Tyresö

Klippa vid Klövbergets naturreservat © Mats Lindfors Webbkusten Fotografi

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...