Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

28 november 2017

En sådan otrolig tur med stormbilden - blogg nr. 1000!

Hurra! Nu firar jag blogginlägg nr. 1000. Och det med en av de bästa bilder som jag någonsin tagit. 

Bilden från höststormen i år med stora stormvågor som slog mot röda klippor vid norra Upplandskusten på Hållnäshalvön, är bland de bästa bilder jag någonsin tagit. Den har något extra som är mycket svårt att få i en bild.

Det var mycket som skulle stämma vid fotograferingsögonblicket. Jag tog hundratals bilder från just den här bildvinkeln för att förhoppningsvis få en bild där vågorna mönster och rytm samverkade. Och så skulle molnen, ljuset, färgerna också vara rätt. Ljuset hade det varit dålig med hela dagen. Solstrålarna bröt igenom för första gången när jag låg mot den lutande klippa på jakt efter just denna bild. Vilken otrolig tur! Det ger bilden den där extra kryddan som gör att den lyfter och får liv. Tro mig, jag har många bilder utan solstrålar från samma plats.

Bilden "Stormvågor mot röda klippor" finns att se i större storlek och med möjlighet att beställa på min bildmarknad. Den finns i bildgalleriet "Svenska kustlandskap"Välkommen dit!

Stormvågor mot röda klippor vid norra Upplandskusten © Mats Lindfors Webbkusten fotografi

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...