Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

10 oktober 2017

Höstkänsla vid populära Nyfors i Tyresö

Under åren har jag sett många fina bilder från de små forsarna vid Nyfors i Tyresö. Fotografer från hela Stockholms län verkat att ha varit där. Men tyvärr aldrig jag själv och fotograferat på riktigt. Kanske för att jag her bott för nära i trettiofem år? Det verkar oftast vara mer spännande att dra iväg flera mil bort från sin hemkommun.

Nåja, nu är det åtgärdat. Jag var där igår. Tänkte att helgens ymniga regnade skulle få lite extra fart på vattnet i forsarna. Vädret var minst sagt omväxlande. Det regnstänkte emellanåt. Och ibland visade sig solen. Kom hem med några bilder som jag blev riktigt nöjd med.

Bilderna finns att köpa som fototavlor eller fotoprintar på mats bildmarknad

Höstlöv vid Nyfors i Tyresö - © Mats Lindfors Webbkusten

Höstlöv vid Nyfors i Tyresö - © Mats Lindfors Webbkusten

Höstlöv vid Nyfors i Tyresö - © Mats Lindfors Webbkusten

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...