Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

15 februari 2017

En fantastisk vårvinterdag vid havet

Vilken fantastisk vårvinterdag det var igår! Havsfjärden låg helt spegelblank utanför Torö i Stockholms södra skärgård. Bara jag och sjöfåglarna var där. Sångsvanarna sjöng så det stod härligan till. De varma vinterkläderna åkte av. Svetten rann. Vilken underbar stillhet. Vilken dag. Jag har varit till denna plats massor av gånger men ytterst sällan har havet legat helt stilla. Jag höll mig kvar till solen sjönk i havet. Då blev dags att sätta på sig alla kläder igen för det blev snabbt råkallt.

Jag tog en hel del bilder. Kanske för många. De bästa kommer kommer att hamna på min bildmarknad så småningom. Och någon kommer att bli kalenderbild nästa år. Bilden som jag visar här är den med mest av det spegelblanka havet på. En enkel bild som är lätt att ta till sig. Till skillnad mot min förra bloggbild som var abstrakt och som man behöver tid och kanske mycket bildvana för att kunna njuta helt av.

Vårvinter vid ett spegelblankt hav vid Torö. @ Fotograf Mats Lindfors Webbkusten

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...