Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

06 april 2012

Vernissage - Eva Källman på Galleri Hera 14 april

Färgstarkt och samtidigt mycket känsligt är det ofta i Eva Källmans måleri. En ny utställning med Eva Källman på Galleri Hera har vernissage den 14 april.

För tio år sedan, på besök i Lulelå, tog jag en liten vilostund i en soffa på Kulturakuten där min vän Leif Å Larsson hade sin ateljé. När jag vaknade upp begrundade jag den stora målningen över soffan. Det gjorde ett mycket djup intryck på mig och jag undrade vem som var konstnären. Det var mitt första möte med Eva Källmans måleri. Och senare, då Eva hade flyttat till Stockholm, så fick jag den stora glädjen och äran att fotografera Evas bilder och göra hennes hemsida.

På lördag i nästa vecka har ny utställning med Eva Källman på Galleri Hera vernissage. Välkommen dit!

"Blå fågel" - målning av Eva Källman

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...