Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

28 mars 2008

Isig vind och smärtande Helena Påls


Solen lyste och det var upplagt för en kort promenad till Galleri Ikon vid Nytorget för att få lite luft och stimulans. Lätt nedkyld av vinden klev jag in i galleriet för att se Helena Påls utställning "för att/because". Bilderna gav ett svårt motstånd av mörker och suddighet. Det var svårt att hitta en väg in i dom. Bilderna hade svårt att övertyga och påverka mig. Avstånd, motstånd och distans, var det enda jag kände.

Men jag blev kvar och pratade foto ett tag. Då släppte något i mig och jag kunde se bilderna på ett helt annat sätt. Jag drabbades av dom brutalt. Starka bilder behöver få ta sin tid. Göra lite motstånd. Ytterligare en kvinnlig fotograf med bilder som berör. Utställningen pågår till den 20 april.

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...