Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

25 januari 2024

Funderingar om kyla eller kärlek i bilder

Jag fick ett nyhetsbrev från det stora exklusiva fotogalleriet i Stockholm, Picture This. Det handlade om deras öppna upplagor av fotoprintar. Jag tog mig en titt. Bortsett från Salgado och Blomqvist så fick jag en väldigt kylig känsla överlag. Vackert, vackert, men kallt, kallt. Av en ren slump så hamnade jag därefter på Galleri Fotosidan. Jag vet inte om det var en ren tillfällighet, men jag fann där genomsnittligt många fler bilder som jag tyckte om. Där kunde jag känna fotografernas värme och kärlek till sina motiv. På den punkten verkar amatörfotograferna ha ett försprång.

Ta gärna själva en titt.

Picture This Open Editions

Galleri Fotosidan





ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...