Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

30 december 2021

Mina sju bästa bilder från året 2021

 För första gången någonsin har jag valt ut mina bästa bilder från ett års fotograferande. Jag har sett att många fotografer gjort det årligen. Och att de flesta väljer ut väldigt många bilder. Men jag nöjer mig med sju. Jag vill att alla sju skall vara riktig bra. Skall man vara riktigt riktigt kritisk så tar i stort sett de flesta fotografer högst en eller två riktigt fanatiskt bra bilder per år. 

År 2021 var ett knepigt år att fotografera, med tanke på virusepidemin som rasade över världen. Jag höll mig nära Stockholms län och Gävleborg för att vara på den säkra sidan. Och i min egen hemkommun Tyresö hittade jag många nya platser där jag kunde ta fina bilder. Jag gick bl.a. i Målarprinsens, Prins Eugens, fotspår ikring Albysjön. Han var ju redan där ungefär för 120 år sedan och skapade några av sina finaste målningar. 

Se gärna fler av mina bilder på min hemsida Mats Fotokonst.

Alla bilder där går att köpa/beställa som fotokonst på högkvalitativa fotoprintar. Jag har över tjugo års erfarenhet av att sälja printar som fotokonst. Drev ett eget galleri med min fotokonst på Södermalm I Stockholm i dryga sju år. Bilderna går att finna hela Sverige och i flera av världens länder.


Färnebofjärdens nationalpark


Fisktärna norr om Gävle


Tall vid Stendörrens nationalpark


Sångsvan vid Ällmorafjärden i Tyresö


Höstlöv vid Kalvfjärden Tyresö


Rastande sjöfåglar vid Ledskär i norra Uppland


Solnedgång över Kalvfjärden i Tyresö




ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...