Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

25 augusti 2020

En vandrande Kronprinsessa och mina bilder!

Min stoltaste och finaste bildpublicering i år gjordes i det storslagna praktverket ”Upptäck Sverige med Kronprinsessan Victoria”, tillsammans med flera av Sveriges bästa naturfotografer. Det kan knappast bli bättre än så. Ett stort tack till bokförlaget Max Ström! Boken finns nu att köpa i bokhandeln. 

När Kronprinsessan Victoria fyllde fyrtio hade hon en önskan om att få vandra i alla Sveriges landskap. Under två år så gjorde hon det. Och nu har hennes vandringar resulterat i en storslagen bok. Mina bilder är från Stockholms norra ytterskärgård i Uppland och från Bönan i Gästrikland. ”Svensk natur när den är som allra vackrast.”

Så här långt så har årets första åtta månader varit mycket mycket bra för mig som natur och landskapsfotograf. Något jag verkligen kan glädja mig åt under det annars tuffa covid-19-året 2020.


ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...