Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

06 maj 2019

Vårpromenad kring Tyresö slott

Under söndagsskymningen så tog jag mig en promenad kring Tyresö slott. I trakterna där målarprinsen Prins Eugene höll till för ca. 100 år sedan. Den första bilden tog jag vid bron över bäcken vid Prinsvillan, som nu är vandrarhem. Grönskan börjar att komma tillbaka och blad började att sticka upp. Den gamla stora eken tar mer tid på sig och visade inga tecken ännu på att slå ut. Men siluetten tecknade sig vackert mot kvällshimlen.

Vår vid Follbrinksströmmen vid Tyresö Slott © fotograf Mats Lindfors Webbkusten


Vårkväll vid den gamla eken vid Tyresö slottspark © fotograf Mats Lindfors Webbkusten

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...