Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

14 maj 2019

Underbart vackert med vår i bokskogen

Egentligen så skulle jag helst vilja åka ned till Skåne i april när det blir vår i bokskogen. Den där första skira vårgrönskan är så oslagbart vacker. Men i april så måste alltid deklarationen göras och jag får ingen lugn och ro i den månaden tyvärr. Och det är samma visa år efter år.

Men nu hade jag turen i maj att vara påväg ut till Torös stenstrand där den smala landsvägen passerar genom en liten bokskog. Där var löven fortfarande skira och på väg att växa till sig. Ljustet var väl inte det bästa, solen kom och gick. Mestadels så skymdes solen av moln. Men det var något med den smala vägen som gick igenom den lilla bokskogen så fångade min blick. Det är ju svårt att fotografera en skog för alla träd och få till en komposition. Men vägen gjorde en fin komposition möjlig.

Varsågod att titta in på Mats bildmaknad där du du hitta många fler fina bilder med träd, blommor och grönska som passar fint som fotokonst.

Underbart vackert med vår i bokskogen © Mats Lindfors fotokonst & Bildmarknad


ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...