Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

26 april 2019

Hemma igen med lite nya bilder som påskgodis

Det blev en helt underbar påskhelg i Gävle. Från vinterjacka till uppkavlade skjortärmar så snart jag klev ur bilen. Och så höll sig vädret i en hel vecka. Hemma på Tyresö var det betydligt svalare kunde jag läsa.

Under påskhelgen så fanns det dessutom massor av konst att titta på runt omkring Gävle. Den första anhalten blev Gästrik konst vid Högbo bruk med Per Lissel hade fina fotografier med skogsmotiv och sedan for vi vidare till Forsbacka bruk där Karin Lapistö visade fina akvareller. Ett par dagar senare så besökte vi Konst på väg i Strömsbergs bruk där vi spanade in Lotta Lunds fina naturfotografier. Och överallt så var bilparkeringarna knökfulla och besökarna var glada och nöjda. Vilken lyckad konstrunda det blev i år kring Gävle!

Givetvis så blev det också några naturutflykter längst med kusten i det fina vädret. Jag ville både fotografera och ha det mysigt och trevligt med min E. Men vackert väder och att kunna ta intressanta bilder brukar inte höra ihop. Klarblåa himlar är bland det knepigaste som finns i bildväg. Jag löste det problemet med att rikta kameran mestadels neråt. Och några bilder blev jag faktiskt ändå mycket nöjd med, trots det vackra vädret.

Se bilderna större / beställ bilder på min bildmarknad

Stenar vid röd klippa på Hållnäshalvön © fotograf Mats Lindfors Webbkusten


Smedjan i Strömsbergs bruk © fotograf Mats Lindfors Webbkusten


Blåsippor vid Bönan utanför Gävle © fotograf Mats Lindfors Webbkusten


Vårflod i Tämnarån vid Karlholm   © fotograf Mats Lindfors Webbkusten

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...