Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

20 december 2018

Min finaste svarvita skärgårdsbild hitintills

Det kom en fråga från en kund om en av mina tusentals färgbilder från Stockholms skärgård. Hur skulle den här bilden se ut i svartvitt? Sagt och gjort så tog jag fram en svartvit variant och mailade till kunden. Själv så tyckte jag att bilden blev så fin i svartvitt att jag också skrev ut den på fotopapper. Och den blev då verkligen fantastiskt fin! Det var ett mycket bra förslag att göra den bilden i svartvitt.

Några dagar senare återkom kunden med en beställning på en fotokonstprint på 70x100 cm. För att överraska och som tack till kunden så lät jag printa jag ut bilden på ett bättre och dyrare fotopapper än det som var beställt. Ett stort tack till kunden som gjorde ett så bra val!

Jag blev själv så förtjust i bilden på det fotopappret att jag har gjort ett exemplar till som jag kommer att ha i min printstudio och showroom i Tyresö. Min finaste svartvita bild hitintills!

Se bilden i större storlek på min bildmarknad på internet.

Fotokonst - Stockholms skärgård i svartvitt - fotograf Mats Lindfors Webbkusten

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...