Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

17 november 2018

På novemberfredagen visade sig äntligen solen igen

Äntligen, äntligen, visade sig solen igen. Efter att halva november hade gått. Och höga cirrocumulus - makrillmoln på himlen lockade mig att ta mig till den närliggande Kalvfjärden igen. Molnen visade sig på himlen ovanför mitt hus vid tvåtiden, så det var bråttom. Tjugo över tre skulle solen gå ned. Tog en snabb tur till nationalparkens södra infart. Hade bara min nya lätta spegellösa "skitkamera" med en vidvinkel med mig. (Bildkvalitén är det dock inget fel på.) Det var ju snabba bud.


Jag var framme vid stranden nedanför Klövberget vid halv tre och började att ta lite bilder. Och strax skulle solen ducka under träden vid Tyresta nationalpark som ligger på andra sidan fjärden. Stannade upp och bara andades och njöt. Sedan bar det hem igen. Jag hade sett solen igen. 

Höga cirrocumulusmoln över Kalvfjärden i november - fotograf Mats Lindfors Webbkusten

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...