Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

04 september 2009

Fick tillbaka gnistan för att plåta och drog till Björnö

Efter det att jag klev iland för nästan ett par veckor sedan så var jag total blidtrött och orkade inte ens ta i en kamera. Men på tisdagen så kände jag att suget och gnistan var tillbaka. Vädret var idealiskt och jag drog ut till Björnö som ligger längst ut vid Ingarö. Hittade ett område där som var mycket intressant. Vinden var frisk och blåste över fjärden och slog upp skummande vågor på sandstranden.

Blåsten och temperaturen lite under 20 gjorde att det inte fanns några badgäster där utan jag kunde gå omkring helt ensam och vrida och vända på perspektiven bäst jag ville. Svårt med vågor ibland. Ska dom frysas med en snabb slutartid eller ha lite lätt rörelseoskärpa? Det kan vara lite olika med det från tillfälle till tillfälle.

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...