Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

02 september 2019

Jag förstår mig inte på Instagram

Jag började att koda en egen hemsida 1996 i html. SVT kom att visa den under sina utbildningar. Startade en egen bildbyrå på internet 2004. Jag har sålt massvis av bilder via webben i över 20 års tid. Utan internet skulle jag inte ha kunnat ägna mig proffesionellt åt fotografi och ha drivit mitt egna galleri i Stockholm i sju år. Men jag förstår mig inte på Instagram. Jag har verkligen försökt i många år, men jag förstår fortfarande inte. Och jag kan inte finna någon större glädje att lägga upp mina bilder på Instagram. Tyvärr.

Ändå så vill jag finnas på Instagram och kunna ta del av vad andra visar för bilder. För jag älskar bilder. Så nu har jag kommit på en lösning. Jag kommer bara att visa 24 bilder totalt, med en ny bild varje månad. Och då faller en gammal bild bort. Aldrig mer än 24 bilder för min del på Instagram.

Att välja ut en riktigt bra bild i månaden är väldigt utvecklande. Det vet jag sedan tjugo år tillbaka. För så lång tid har jag lagt ut en ny kalenderbild varje månad på min hemsida. Det har utvecklat mig mycket som fotograf. Att välja ut den bästa bilden, det är något man kan lära sig mycket av.

På Instagram
@mats.photo.magic

Nio av 24 bilder på Instagram - fotograf Mats Lindfors Webbkusten

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...