Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

08 december 2018

Den sämsta placeringen av min bild någonsin

Ibland går det helt åt skogen! Det skulle bli så roligt att vara med i Tyresö julsalong i Tyresö konsthall. Jag såg fram emot att gå dit på vernissagedagen och se alla fina verk som hade hängts på väggarna.

Ena väggen såg riktigt fin ut, den under panoramafönstren vid taket. Men när jag vände mig om och fick se min egen bild på den motsatta väggen blev jag helt förskräckt. Jag kunde i stort sett inte se vad min egen bild föreställde. Kraftiga speglingar i tavelglaset av de höga panoramafönstren mittemot gjorde det så gott som omöjligt. En helt otroligt dålig placering! Min glädje försvann på några sekunder. Det här var illa, mycket mycket illa.

Efter att ha pratat med den utställningsansvarige och påpekat min bilds dåliga placering och ville ha en bättre plats eller så skulle jag ta ned bilden och ta den med mig så tyckte hon att jag skulle ta med mig bilden. Och så fick det bli. Jag tog ned bilden och gick mycket ledsen och besviken därifrån.

Att låta min bild sitta kvar på den för mig sämsta placering någonsin fanns inte i mina tankar. Ja, det går inte bra alla gånger. Speciellt inte i sin egen hembygd. Det låter väl bekant? Finns det inte ett ordspråk om det?

Kan någon se vad min bild nedan föreställer? Så illa var det!

En av mina bästa bilder med sin sämsta placering någonsin skedde i Tyresö konsthall. Så ruskigt tråkigt!

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...