Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

15 oktober 2018

Ett fiasko och en succé på samma dag

Vaknade upp till en mörk disigt höstdag i förra veckan, med regnet hängande i luften. Hade en förkylning i kroppen som gjorde mig långsam och seg. Men jag ville ändå ut och ta en liten träningsrunda för bildsynen och skapandets skull. Tog med mig den mindre kameran och åkte tre kilometer till mitt kära gamla fina ställe vid Kalvfjärden. Det är många olika lövträd där som brukar få många varierande färger under hösten. Hur många gånger har jag inte varit där under trettio år?

Jag hade tänkt träna mig på att filma, där jag är nybörjare, men övergick så småningom till att fotografera stillbilder. Det som jag var van vid och behärskade i hög grad. Jag har ju hållit på med det sedan jag var fjorton år.

Några stillbilder gjorde mig speciellt lycklig när jag fick in dom i datorn. Det såg ut som om det blev några riktiga fullträffar! Höstbilder har annars en benägenhet att se väldigt lika ut. Men inte dom här tycker jag. Efter att ha tittat igenom bilderna i några dagar väljer jag att visa två bilder som passar väldigt bra ihop. En fin kontrast ihop.

Annat var det med filmsekvenserna. Totalfiasko. Helt värdelösa. Jag måste träna vidare en annan gång.

Dessa två bilder och flera andra finns nu att beställa på mats bildmarknad i galleriet Höst i Stockholms skärgård.


Höstgul liten björk vid massiv klippvägg vid Klövberget  - fotograf Mats Lindfors Webbkusten



Kaskad med höstlöv bland klippblock vid Kalvfjärden  - fotograf Mats Lindfors Webbkusten

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...