Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

06 september 2018

Skulle omständigheterna vara dom rätta denna gång?

Skulle omständigheterna vara dom rätta denna gång? Äntligen var jag tillbaka till de gamla båthusen vid Trollharens fiskeläger på Gävleborgskusten. Det var ett år sedan sist. Väl framme så fanns det i alla fall några moln på himlen och vattnet var nästan spegelblankt. Skulle det duga?

Jag tog några bilder med lite olika bildvinklar vid ett par olika tidpunkter. Jag vet nästan aldrig vilken bildvinkel som är bäst när jag är ute och fotograferar. Det är bättre att ha några varianter att välja mellan när jag är tillbaka i studion. Där kan jag bättre avgöra vilken bild som är bäst.

Den utvalda bilden ska helst vara fantastiskt bra! Och just en bild brukar oftast höja sig från mängden. En bild där allt stämmer. Komposition. Ljus. Rytm. Just det där med rätt rytm i bilden är mycket viktigt för mig. Det tycker jag ger bilden det där lilla extra.

Denna bild och många andra finns nu att beställa på mats bildmarknad i galleriet Svenska kustlandskap

Båthus vid Trollharen nära Ljusne i Hälsingland - fotograf Mats Lindfors Webbkusten

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...