Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

22 januari 2017

En makalöst fin vinterdag vid Upplandskusten

Vi kom fram till kusten vid norra Uppland när en timme återstod innan solens nedgång. Den låga solen hade redan lagt isen närmast oss i skugga. Men utåt havet lyste solen fortfarande. Det var fint för det gav djup till bilderna som jag tog. Och det blev många.

Natten hade varit mycket kall så isen hade fortsatt att lägga sig. Men det fanns fortfarande öppet vatten på vissa ställen. Närmast stranden så hade den tidigare sjögången skapat spännande former på isblocken. Och snart skulle jag upptäcka tre sångsvanar lite till höger inåt stranden. Men det får bli en senare blogg. Vintern kan på många sätt vara mer spännande än sommaren.

Jag har fotograferat Stockholms skärgård professionellt i tjugofem år, men nu så vänder jag kameran åt andra håll. Som t.ex. Upplandskusten.

Vinter vid Upplandskusten. © Fotograf Mats Lindfors Webbkusten



ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...