Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

24 november 2016

Oj, vilken fantastisk höst!

Oj, vilken fantastisk höst det har varit! Trots tjocka mörka moln veckor i sträck och därtill dygn av regn. Och den planerade resan till till Skåne som blev försenad. Vi kom först iväg den sista veckan innan vintertiden slog till. Jag höll på att bli förkyld. Väderprognosen lovade regn i fyra dagar till. Hade inte boendet redan varit betalt så hade jag velat stanna hemma. Men vi drog iväg till Lerhamn lite syd om Höganäs ändå.

När vi vaknade den första morgonen i den mysiga lilla stugan så dansade solkatterna på väggen. Väderleksprognosen för veckan hade varit fel. Alla sex dagar kom att bli fantastiska! Förkylningen höll sig i schack. Dom som bodde där hade inte sett solen på tre veckor. Vi hade verkligen turen på vår sida.

Jag fick den bästa höstfotograferingen på på nära tio år. Motiven fanns överallt. Och de få moln som fanns kvar gjorde bilderna ännu bättre. Helt blåa himlar är inte min favorit. Nu en månad efter har jag inte hunnit att gå igenom alla bilder. Jag jobbar långsamt. Tycker att jag ser bilderna bättre när jag fått lite distans till upplevelsen då jag tog dom. Men några har jag tagit fram i "ljusrummet" av ren nyfikenhet. Bl.a. denna bild som jag visar i bloggen från Söderåsen som är en helt fantastisk plats som jag vill besöka flera gånger. Annars blev flest bilder fotograferade vid kusten.

Och så var det ju detta också. Höstens bildförsäljning har legat på topp. Och så hann vi med att se Monetutsällningen i Köpenhamn. Vilken härlig höst!

Höstfärger i Söderåsens nationalpark i Skåne. Fotograf Mats Lindfors Webbkusten

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...