Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

14 juli 2016

Det blir sällan bättre med filter

Bilder blir sällan bättre med filter. Det har jag alltid tyckt. Men idag av en ren slump. Jag var tvungen att tömma mobilen på en massa bilder. Så fastande mina ögon på en mobilbild som jag hade lagt ut 2014 på Instagram. Och då hade jag för ovanlighetens skull använt ett filter. Och jag tyckte så mycket om känslan i den bilden. De tekniskt bättre och naturliga bilderna med den stora kameran gav denna gång inte samma upplevelse av kustlandskapet. Så det kan bli. Man vet aldrig riktigt säkert med bilder. Vilken väg dom tar. Det är lite av tjusningen.

Skymning över havet vid Långviksskär i Stockholms södra ytterskärgård. © Fotograf Mats Lindfors Webbkusten.

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...