Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

27 juli 2015

Jättetrevlig naturfotofestival i Säterdalen

Var på mitt livs första naturfotofestival i lördags. Underligt att det skulle ta så lång tid då jag har fotograferat Stockholms skärgårdslandskap och natur i tjugofem år. Och haft det som mitt leverbröd de senaste tio åren. Men nu var jag inte ute på sjön och naturfotofestivalen i Säterdalen låg på ett lagom behagligt avstånd från Stockholm. Så det passade mig perfekt att besöka fotofestivalen som anordnades där i helgen.


En överraskning, ett för mig helt okänt namn, Bente Egerdahl, hennes bilder gav mig den största behållningen. Trots stor konkurrens. Det är alltid rolig med nya upptäckter.

Fotofestivalen anordnades för femte året i rad och blir allt populärare och välbesökt för varje år. Det var verkligen ett mycket trevligt arrangemang i den natursköna dalen. Hoppas att kunna återkomma dit igen ett annat år.

På hemvägen passade jag på att köra förbi området i Västmanland där den stora skogsbranden härjade förra året. Tog dock bara en bild i hällregnet och körde vidare.

En av väggarna som visade utställningsbilderna på naturfotofestivalen i Säterdalen


Lupinerna stortrivs i askan efter den stora skogsbranden i Västmanland 

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...