Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

17 juni 2015

Den underbart ljuvliga försommarnatten

Den underbart ljuvliga försommarnatten har varit mycket svår att få uppleva i år. Vädret har sällan varit på sin bästa sida. Och snart är det midsommar. Tittade ned till Kalvfjärden på Tyresö under fredagskvällen och väntade in skymningen. Länge såg det ut som det inte skulle bli några bilder alls. Men så när solen var på väg bort så hände något som fick ljuset att få den ton jag letade efter. Under en kvart så tog jag några bilder på en nygrönskande vassrugg vid strandkanten. Försökte med flera olika kompositioner. Efteråt så gillar jag bilden med trädstammarna i förgrunden bäst.

Tänker ibland på att hur "fel" jag jobbar enligt landskapsfototraditionen. Plåtar på fri hand och aldrig med filter eller dylikt. Bara kameran och jag med den största enkelhet som är möjlig. Ofta bara en kamera och ett objektiv. Jag koncentrerar mig på att titta och trycka. För att se är ju det viktigaste enligt mig. För mycket teknik och krångel gör mig förblindad.

Bilden finns att beställa här "Archipelago Fine Art" - Mats bildmarknad

Försommarnatt vid Kalvfjärden Tyresö Stockholms skärgård

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...