Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

08 maj 2014

Nu med en snyggare bildpresentation än någonsin!

Nu har jag en snyggare bildpresentation än någonsin! Äntligen är min bildportfolio sjösatt i ett helt nytt hemsidesystem. Nu ska bilderna rulla galant på plattor och smartphones också.

Kraven på hemsidor höjs hela tiden och jag har inte hittat något som jag gillat riktigt förrän nu. Det är många krav som skall uppfyllas. Systemet har en responsiv design. SVT gick nyligen över till den designtypen som är anpassningsbart. Få se om det håller måttet nu i skarpt läge. Men det återstår en hel del jobb med att få över resten av min hemsida till det nya systemet. Först ut är portfoliovisningen som ersätter mina gamla bildspel. Nu behöver jag inte längre förlita mig på flash som inte stöds överallt.

Välkommen att se hur bilderna tar sig ut i den nya portfolion

Min nya portfolio med bilder från Stockholms skärgård på en ny hemsida

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...