Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

18 mars 2014

En riktig riktig toppstart på veckan

Det var en riktigt bra start på veckan. Jag fick leverera de tre beställda bilderna till Ericsons gamla direktionsvåning högst upp på 12:e våningen vid Telefonplan under måndagen. En riktig topplacering kan man säga, på flera sätt. En synnerligen speciell plats i svensk företagshistoria. Det känns väldigt, väldigt roligt att ha fått vara med att utsmycka den våningen. Jag önskar Executives’ Global Network som har flytt dit lycka till!

En av bilderna som sitter där är "Fisketuren" från Kallskär i Stockholms skärgård. Uppdelad på tre canvasdukar och uppspända på kilram. 

Utan att jag ägnat saken en tanke så börjar jag nog nu närma mig etthundra platser som jag har utsmyckat. Min största bild finns på fartyget Birka, bilden är hela trettio meter bred. 

"Fisketuren" fotografi på canvas från Kallskär i Stockholms skärgård


ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...