Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

26 februari 2014

Spana ångbåtar i Vaxholm på skärgårdsbåtens dag

Det är alltid en fin upplevelse att besöka Vaxholm på skärgårdsbåtens dag. Speciellt om vädret är på sin goda sida. Det många ångbåtar att se i Vaxholm på skärgårdsbåtens dag. På bilden syns Blidösund, Storskär och Norrskär.

Bilden på ångbåtarna som ligger i hamnen var mycket svår att ta. Jag tog den i skarpt motljus på en rörlig bilfärja på väg till Rindö. Inte lätt att exponera rätt och att få rätt komposition. Men det gick och jag jättenöjd med den här bilden.

Många fler av mina bilder från Vaxholm och ångbåtens dag finns på min bildbyrå Webbkusten stock photo

Skärgårdsbåtens dag brukar infalla på den andra onsdagen i juni varje år.

Ångbåtarna Blidösund, Storskär och Norrskär i Vaxholm på skärgårsdbåtens dag

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...