Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

23 februari 2014

Omvägen till mina egna bilders förtjänster

Under lördagen tog jag mig en gallerirunda i konstkvarteret vid Hudiksvallsgatan. Nu finns det nio gallerier där och flera är Stockholms främsta. Visst var det trevligt att gå där och titta. Och visst hade två av gallerierna, Nordenhake och Larsen riktigt, riktigt bra bildkonst. Men ändå så ville inte riktigt den där riktiga kicken infinna sig. Det var stort, tungt och överbelastat, lite ansträngt på något sätt. Det passade inte mig för dagen. Jag ville ha lätthet. Något enkelt och okomplicerat. 


Väl hemma fick jag se en av mina egna bilder. Men det var ju precis det jag ville se. Där fick jag äntligen kicken. Jag hade gått över ån efter vatten.  

Faluröda sjöbodar på Landsort i Stockholms skärgård. 

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...