Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

11 oktober 2013

Ett kort besök på Arholma och lite annat

Lägger plötsligt märke till att det har gått tio dagar utan att jag skrivit något på bloggen. Vart har tiden tagit vägen? Vad är det som händer? Jo, massor, så därför har jag inte hunnit med.

Allt kan jag inte berätta ännu, men att jag tagit upp båten och hunnit med att besöka Arholma längst uppe i norra skärgården kan jag säga. Och så är en ny webbsida under uppbyggnad som kommer att bli något alldeles extra. Det är mycket jobb kvar innan jag kan presentera den. Och en utställning skall hängas på måndag.

Besökte Arholma en underbar höstdag med sol och klarblå himmel. Åt lunch i Norrtäljes gästhamn som har en vidunderlig utsikt. Hösten visade sig från sin vackraste sida på den smala krokiga vägen mot Simpnäs brygga.  Njöt stort av den svindlande utsikten från Arholma båk där jag skulle hjälpa vännen Leif med att plocka ned hans akvarellutställning. Och alltid trevligt att träffa Christer som har hand om båkens verksamhet.

Allt det vackra till trots, eller kanske just därför, det gick inte att ta några bilder som skulle bli intressanta. Det fick räcka med några exponeringar när jag kom tillbaka med passbåten till Simpnäs och skymningen var djup. Arholma är en verkligt fin ö att besöka, synd bara den ligger lite långt bort för dagsutflykter. Fram och tillbaka gör en trettio mil. Tack till Lasse som var trevligt sällskap på resan.

Förtöjningsring vid Simpnäs brygga i Roslagen. 




ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...