Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

06 september 2013

Fastnar för de enkla och lugna bilderna

Jag fastnar allt mer för de enkla och lugna bilderna. Less is more. Man tror kanske att man måste åka till något ställe långt bort  för att få till bilder. Men så är inte alltid fallet. Jag tog mig bara trehundra meter ned till badstranden från min bostad. Där fanns det inte mycket. Ett par stenar som stack upp ur vattnet. Sagt och gjort. Jag fotograferade dom och trodde inte mycket på resultatet. Det verkade nästan som ingenting. Kunde det verkligen bygga upp en bild? Javisst, blev svaret. Jag blev väldigt nöjd med resultatet. Bilden ger mig lugn och harmoni och är skön att vila i.

Stenar i vattnet i skärgården vid Erstaviken Tyresö 

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...