Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

12 augusti 2013

Kamerakrasch och femton små små fästingar

Förra veckan var minst sagt lite blandad. Den började mycket bra med en skattesänkning, fint väder och lyckad fotografering. Allt var på topp. Men så började små saker att gå emot på tisdagen. Det ena efter den andra. Och när det väl börjar så kan man ana att fler dåliga saker är på gång.

På onsdagen kraschade min pålitligaste, finaste och dyraste kamera oväntat och jag blev tvungen att snabbt hitta en ersättare. Humöret sjönk i botten. Att få den lagad skulle ta för lång tid. På fredagkvällen fick jag napp på en likvärdig begagnad i Nacka och for ditt och köpte den. Allt var bra igen trodde jag.

Vid gryningen vaknade jag av det kliade infernaliskt och trodde först att det var myggbett. Men när jag tittade på betten med förstoringsglas så var det små små fästingsnymfer, knappt synbara. Fick några svettiga timmar med förstoringsglaset och en pincett tills alla femton var bortplockade.

Senare på lördagskvällen tog jag några testbilder  ned ersättningskameran hemma vid Erstaviken, här är en av bilderna. Fler finns i mappen "Vatten & himmel"

Nu ser jag fram emot en mycket lugnare vecka.

Brygga vid Ertsaviken Tyresö Trintorp Stokholms skärgård © fotograf Mats Lindfors

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...