Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

27 maj 2013

Välkommen - min nya kund Världsnaturfonden WWF

Det är med mycket stor glädje jag kan meddela att Världsnaturfonden WWF kommer att använda två av mina bilder från Stockholms skärgård i marknadsföringen av sin nya kampanj "Svenska Pärlor" - för att se till att naturen får ett fullgott skydd.

Så här skriver WWF: Sveriges natur är fantastisk. Men varken djur eller natur mår speciellt bra. Med Svenska Pärlor vill WWF engagera politiker och beslutsfattare att ta sitt ansvar och leva upp till givna löften om att möta globala mål om utökat skydd och skötsel av vår natur – inte som nu minska resurserna till skydd.

Den ena bilden, den översta, är fotograferad bara ett par kilometer från mitt hem, Kalvfjäden vid Tyresös Breviks-halvö. Där längst in i viken, vid Tyresö Slott, höll målarprinsen Prins Eugené till under somrarna för hundra år sedan med sitt landskapsmåleri. Så platsen har anor i bildkonsthistorien.

Facebookinlägget på WWS:s Facebooksida https://www.facebook.com/VarldsnaturfondenWWF med bilden från Rånö har redan fått över 16.000 gillare. Jätteroligt!

Lycka till med Svenska Pärlor WWF och ett stort tack!


Kalvfjärden vid Tyresö - foto Mats Lindfors




Solnedgång över Mysingen vid Rånö - på Världsnaturfondens Facebooksida - foto Mats Lindfors

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...