Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

06 mars 2013

Åskväder i Stockholms skärgård

Det är inte alltid vackert väder i Stockholms skärgård. Egentligen är det inte så ofta vädret är vackert. På sensommaren brukar det nästan alltid bildas omfattande åskväder som driver över de stora fjärdarna. Jag hade hamnat på Stora-Nassa förra året när åska var på väg att närma sig. Men jag var på väg hem för vädret såg hopplöst ut veckor framåt. Färden hem gick bra trots att åskan gick och blixtarna slog ned runt omkring. Jag fick knappt ett regnstänk på mig och vinden var måttlig. Men sådant vet man inte. Det kan istället blåsa upp till halv storm och sikten försvinna i ett skyfall. Den här gången gick det bra.

Fler bilder från åskväder i skärgården finns att se på min bildbyrå mats lindfors stock photo.

Åskväder i Stockholms skärgård.

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...