Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

25 februari 2013

Abstrakt bild av isformation i svartvitt

Igår under söndagen var jag ute och fotograferade vid havskusten i Södertörn. Solen hade inte visat sig på tre veckor sedan sist, så lusten att komma ut var på topp. Hela februari har nästan gått gömt under ett kompakt molntäcke. Äntligen var det dags. Det blev en hel del bilder tagna tills solen gick ned vid femtiden. Vinden låg på från norr och var rätt frisk så det kändes. Och vågorna slog långsamt in mot stranden med ett dovt ljud. Härligt. härligt.

Is och havet i rörelse skapar ofta intressanta formationer. Jag tog en del närbilder och här är en som jag blev nöjd med. Fler svartvita bilder från Stockholms skärgård kan du se under "Skärgården i svartvitt".

Svartvit abstrakt bild med isformation från Stockholms skärgård 

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...