Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

24 januari 2013

Den vackra vintern i Stockholms skärgård

Nu är den här, den vackra vintern i Stockholms skärgård. Isen har äntligen börjat att lägga sig. En spännande tid. Började att fotografera isen kring Tyresö-Brevik i förra veckan. Den låg blank som ett nybonat golv. Men sedan kom det mycket snö som tyvärr gömde den. Då drog jag längre ut till Gålö där den var på gång att lägga sig. Snön låg vackert vit på hällarna och vattnet var djupt blått av den klarblå himlen och fjärden låg spegelblank. På natten skulle den frysa. Dagen efter var jag till Dalarö och fotograferade. Sedan kom ett litet snöfall. Då fick jag leta nya platser. Och så har det hållit på.

Varsågod att titta på lite nya vinterbilder! 

Dagen innan isen lade sig runt Gålö i Stockholms skärgård.


ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...