Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

09 januari 2013

2012 - ett bra år för fotograf Mats Lindfors

2012 blev året som överraskade. Det började ganska trögt. Ett tag under vintern tänkte jag att nu går det åt skogen. Men så fort vårsolen visade sig så blev det full fart på kunderna och bildförsäljningen. Och det roligaste av allt var att det fortsatte så fort jag hade satt fötterna på landbacken i sen augusti. Och det fortsatte och fortsatte. Och fortsätter ännu. Det känns väldigt roligt. Det flyter på bra helt enkelt.


Jag hade två utställningar under sommaren. En i Arholma båk och en på Ljusterös konstmuseum. Fick bl.a. Bonniers, ICA, Haninge kommun och Nordea som nya kunder. Waxholmsbolagets Skärgårdsresor använde mina bilder till både sommar och vinteromslag. Utsmyckning i en skola i Roslagen och i ett stort kryssningsfartyg i Östersjön m.m. Började att sälja fotobrickor. Och många fototapeter blev det. 

Det enda jag inte var riktigt nöjd med var att sommaren inte kom med så många bra fotograferingsdagar. Jag är ju makalöst väder och ljusberoende. Det gäller att kunna vara på rätt plats vid rätt tillfälle. Men det är nog något som jag aldrig kommer att bli nöjd med. 

Att 2012 skulle bli ett försäljningsmässigt bättre år de två åren innan, det trodde jag inte. Med allt tal om ekonomikriser. Men det blev det. Nu känns det väldigt rolig och spännande med det nya året 2013. Det känns som om allt är möjligt.

Segelbåt i ostlig vind  utanför Kallskär i Stockholms ytterskärgård

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...