Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

07 oktober 2012

Stenar på en havsstrand - en balansakt

Stenar på en havsstrand
Någon hade balanserat stenar på en havsstrand. Det såg mycket märkligt ut. Men svårt att göra en bra bild av. Jag fotograferade den för en vecka sedan vid havet på Torö. Det tog mig över tio olika bildversioner i bildbearbetningen innan jag hittade den här tonen. En mycket mjuk och försiktig tonskala tror jag blir bäst för den här bilden. Känns det fel så får man göra om. Och hålla på tills det blir bra. Det är sällan något blir bra helt av sig själv. Envishet och att aldrig ge upp tror jag är en bra egenskap om man skall lyckas med något. Nu känner jag mig nöjd med den här bilden.

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...