Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

23 oktober 2012

Friskt isigt och skönt med skärgårdsvinterbilder

Brrrrr vad härligt! Nu är det påfyllt med friska, isiga och kalla vinterbilder på min nya internationella bildbyrå. Hittade även några bilder från förra vintern, den långa kalla, som jag hade missat. Nu finns dom också i bildarkivet.

Det slår mig vilken tid det tar att gå igenom bilder efter en fotografering. Och att det ibland glöms bort för tiden räcker inte. Tre timmars fotografering kan ge trehundra bilder att gå igenom. Varav kanske trettio välj ut som bra bilder att bearbeta. Jag börjat att inse att efterarbetet kanske tar tre gånger fotograferingstiden. Att det är digitalt och bara att trycka på knappen är verkligen en sanning med modifikation.

Isen ligger över fjärdarna i Stockholms skärgård

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...