Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

15 september 2012

Havsvåg mot klippa i färg eller svartvitt?

Ibland är det inte lätt att veta om en bild blir bäst i svartvitt eller i färg. Jag tyckte först att den svartvita versionen av havsvågen som slår upp på en slät berghäll var klart bäst. Men nu är jag inte säker på den saken längre. Bilden i färg är kanske att föredra framför den svartvita? Jämför gärna själv. Den svartvita bilden finns i blogginlägget nedan.

Både färgbilden och den svartvita finns att se utskrivna i mitt galleri på Åsögatan 184. Välkomna!

Jag kom att tänka på att det finns inget bra namn på en våg som stänker upp på det här sättet. Kanske brottsjö? Men det är inte riktigt träffande.

Den stora havsvågen slår upp mot en slipad klippa i Stockholms skärgård

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...