Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

26 september 2012

En vacker solnedgång i skärgården till

Solnedgång bland tallarna i skärgården
Hade den väldiga turen att få ett litet oväder över huvudet när jag kom fram till havet efter åtta mils körning i förra veckan. Omväxlande och bra att kunna ta en annan sorts bilder än vanligt. Jag gick där och plåtade och fick torka vattendroppar från objektivet med en servett emellanåt. Det var blött och blåsigt, men härligt ändå för jag kände mig levande på ett annat sätt än jag gör i stan. Blev riktigt, riktigt nöjd med några bilder, men jag väntar till ett senare tillfälle att visa dom. Kanske en får bli oktober månads kalenderbild? Då kan lite oväder vara passande.

Innan jag begav mig hem fick det bli att fotografera en vacker solnedgång i skärgården till. Det har ju blivit några under åren. Ovädret hade dragit bort. och på väg tillbaka fick jag överraskande se solen mellan tallarna. Men jag tror faktiskt att det är den enda solnedgång som jag har plåtat i år. Det är annars lätt att det blir för mycket av den varan för de flesta landskapsfotografer.

Åkte sedan några mil till ett fik och inväntade sena kvällen. Tycker det är härligt att ligga och köra på en landsväg omsluten av det svarta mörkret.


ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...