Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

20 september 2012

En bild från mitt galleri på Söder

Här kommer en dagsaktuell bild från mitt galleri på Åsögatan 184 på Söder. Jag glömmer tyvärr ofta bort att visa hur det ser ut där. Men det är väl lite som att jag blir hemmablind. Så här ser det ut just nu i alla fall. Massor av skärgårdsbilder att titta på.

Mitt intresse för den stora Tyska fotomässan Photokina som pågår är mycket svalt. Det kommer fler kameror och tillbehör än det går att hålla reda på. Jag har använt samma kamera i åtta säsonger. Den är fortfarande lika bra som när den var ny. Jag trivs mycket bra med den och kan den utan och innan och behöver knappt tänka när jag plåtar. Kameran skall vara som ett verktyg som bara fungerar och gör det den skall. Att vänja in mig med en ny kamera tar månader och missade bilder. Något jag undviker i det längsta. Mitt intresse är bilderna, inte tekniken och prylarna.

Nu ska jag strax åka iväg och plåta vid en havsstrand där jag hoppas att vågorna är stora. Bäst att passa på innan dagstemperaturen går under tio grader.

Galleri Mats Lindfors på Söder i Stockholm

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...