Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

07 augusti 2012

Längtar efter att fotografera i skärgården igen

Nu längtar jag svårt efter att komma ut och fotografera i skärgården efter en vecka på landbacken i förkylningens tecken. Längtar efter de bra dagarna för fotografering. Då allt bara flyter på. Då ljuset är intressant från morgon till kväll. Då vinden är snäll och låter mig ligga vid öar som jag vill besöka. Det är mycket som skall stämma och det är tyvärr alltid att rätta sig efter de förutsättningar man får.

För två år sedan tog färgen slut i mitten av augusti. Det blev ett ljus som släckte färgen. Det pågick i veckor. Ett dis som låg överallt utom mot havet i öster. Så det blev till att plåta mot havet där det fanns en fläck av blå himmel som jag tog tillvara på. Jag tog några bilder och sedan var det slut på sommarsäsongen. Båten styrdes mot hemmahamnen.


ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...