Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

12 februari 2012

Om jag bara visste hur man fotograferar

Solen lyser starkt på den vita snön i det vackra vinterlandskapet utanför fönstret. Strax skall jag ge mig iväg ut för att ta lite nya vinterbilder. Men varje gång jag skall iväg och fotografera så får jag en gnagande känsla av oro. Hur gör man när man fotograferar? Jag vet inte riktigt om sanningen skall fram. Det enda jag vet är att jag tar kameraväskan, åker till en bestämd plats och strosar runt. Men sedan tar det slut. En okänd kraft tar över. Något som finns inom mig som jag aldrig riktigt får grepp på. Och ändå är det är den kraften jag tränar mig att följa, att bli så lyhörd inför den som möjligt.


Hur gör man när man tar en bra bild? Jag vet inte riktigt och kommer nog aldrig att få veta det. Men att ta kameran och bege sig ut är alltid en bra början. Det brukar ge sig sedan. All tidigare nedlagd tid på fotografering och bildseende brukar ge resultat om allt vill sig väl.

Vinter i Stockholms skärgård

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...