Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

07 november 2011

Utställning - Helene Schmitz "Ur regnskogens skugga"

Hade sett fram emot vernissagen på fotografen Helene Schmitz "Ur regnskogens skugga" och besökte den under lördagen. Blev aningen lite besviken för mina förväntningar var skyhöga. Helene är i absoluta världstoppen när det gäller att ta närbilder och utsnitt på blommor och växter och har fått många bilder publicerade i National Geographic. Men på utställningen fanns också bilder fotograferade på längre avstånd och där kände jag inte den nivå som jag hade förväntat mig. Och den bästa skogsbilden hängde avigt till med dålig ljussättning. Fick ställa mig två trappsteg ned för att se den på ett bra sätt.  Lite lätt avslagen promenerade jag ifrån Galleri Kontrast västerut mot den galleritäta Hornsgatspuckeln.

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...